Content creëren
Om zichtbaar te zijn met je passie zul je content mogen maken. Content zodat men jou kan leren kennen, weet wat je doet en voor wie je dat doet. Zo bouw je namelijk aan je zichtbaarheid.
Maar wat is zichtbaarheid eigenlijk? Het is een middel om jouw doel te bereiken, jouw missie en passie te laten zien (als ondernemer).
Dit kan op vele manieren, zowel offline via folders, visitekaartjes, flyers, magazines, advertenties, workshops, cursussen, presentaties en meer.
Online veelal via je eigen website, je social media kanalen, online adverteren, webinars en online cursussen.
Doelgroep
Voordat je begint met het maken van content, is het cruciaal om je doelgroep te begrijpen. Wie zijn ze? Wat zijn hun interesses, voorkeuren en pijnpunten? Althans dit wordt gezegd. Ik heb dit altijd lastig gevonden en werd daar een beetje dwars van, maar ik zie ook wel dat het kennen van je doelgroep/de mensen waar je graag mee wilt werken, handig is als je met je content aan de slag gaat.
Door te weten met wie je wilt werken, kun je je content afstemmen op hun behoeften en voorkeuren, waardoor de kans groter wordt dat zij ook met jou willen werken.
Jouw unieke stem
Met je eigen stem onderscheid je je van congullega’s. Met je eigen manier van communiceren laat je zien of je een zakelijke- of persoonlijk aanpak hanteert bijvoorbeeld.
Het vinden van je eigen stem is soms nog niet zo eenvoudig. Er kunnen allerlei stemmetjes oppoppen die je laten denken dat je niet goed genoeg bent, nog niet genoeg over het onderwerp weet, wat je te vertellen hebt niet interessant genoeg is, of je laten denken dat het te simpel is etcetera etcetera.
Hoe kun je dan je eigen stem vinden? Ik vind o.a. Human Design een mooi systeem om mee te werken. Door jezelf te (leren) kennen, jouw talenten te zien, kun je vandaaruit content gaan maken waar jij achter staat. Content waar jij blij van wordt, en waar jij blij van wordt, daar wordt jouw doelgroep ook blij van.
Visuele content
Gebruik ook visuele content zoals afbeeldingen, infographics en video’s om je geschreven content aan te vullen. Opvallende beelden trekken niet alleen de aandacht, maar helpen ook om je boodschap effectiever over te brengen. Zelf gebruik ik Adobe Photoshop en Canva om visuele content te maken.
Content creatie by design
Wat ik hiermee bedoel, is het gebruikmaken van je Human Design blauwdruk om te gaan creëren. Je kunt beginnen met het kijken naar jouw Human Design energietype, er zijn er vijf: (Manifesting) Generators, Projectors, Manifestors en Reflectors. Voor elk type heb ik uitgeschreven waar je dan aan kunt denken:
Je kunt jouw Human Design energietype achterhalen via de website van JovianArchive. Of boek een basis Human Design reading bij mij.